Yapı İnşaat Dergisi / İklimlendirme Özel Sayısı

Yapı İnşaat Dergisi / İklimlendirme Özel Sayısı

Yapı İnşaat Dergisi / İklimlendirme Özel Sayısı

Sözcü: Vestel Ticaret A.Ş / Online & Kurumsal Satış Genel Müdür Yardımcısı Eyüp Güler

Öncelikle ürün gruplarınızdan ve bu gruplar içerisinde geliştirdiğiniz yeniliklerden biraz bahseder misiniz?

Uzun yıllardır split klimalar ile yer aldığımız iklimlendirme sektöründe, 2015 yılında satışına başladığımız VRF klima sistemlerinin de eklenmesiyle split klima, multi klima ve VRF klima sistemi ürün gruplarıyla her ihtiyacı karşılayabilecek çözümler sunuyoruz. Vestel, VRF ürün gamında yer alan V4+R ve V5X serisi dış ünitelere ilave olarak 2020 itibariyle ürün gamına dahil ettiği V6 ve V6-I serileri ile kapasite ve verimlilik değerleriyle sektördeki öncü konumumuzu sürdürüyoruz. Geçtiğimiz günlerde lansmanını online toplantı aracılığıyla gerçekleştirdiğimiz yeni VRF ürünlerimizi tanıttık. Lansmanda Vestel’in yeni nesil VRF serisi V6’nın geniş kapasite aralığı, enerji yönetim sistemi, buhar enjeksiyonlu kompresör, güç koruması ve iki kademeli ara soğutma gibi son teknoloji özellikleri sektör paydaşlarına sunuldu.

Vestel olarak, Akıllı Hayat 2030 vizyonumuz çerçevesinde sürdürülebilir ve çevreci yaklaşımla daima kendini geliştirerek daha az enerji ve su tüketen, gıda israfını önleyen ürünler sunmaya devam ediyoruz. İklimlendirme alanında da enerji verimliliği yüksek cihazlarla hem müşterilerin işletme maliyetlerini düşürüyor hem de çevreci çözümler sunuyoruz. Bireysel A+, A++, A+++ klimaların yanı sıra VRF klima sistemlerinde de verimlilik değerlerini sürekli artırmaya yönelik hedeflerini yeni V6 serisi ile hayata geçirerek, COP değeri 5,5 seviyesine çıkan ürünler ile enerji verimliliği konusunda avantaj sağlıyoruz. Yüksek kapasite değerlerimizle de müşterilerimize büyük avantajlar sunmayı sürdürüyoruz.

Bunun yanı sıra uzun süre kapalı ortamlarda kaldığımız bu dönemlerde iklimlendirme sistemlerinin sağladığı konfor da önemli bir etmendir. Vestel VRF iklimlendirme sistemleri sessiz çalışma ve akıllı hassas başlama gibi teknolojileriyle bu konuda da ön plana çıkıyor. Özellikle şu an içinde bulunduğumuz mevsim geçişi dönemlerinde merkezi iklimlendirme sistemlerinin en büyük eksikliklerinden olan, bir dairede ısıtma yapılırken diğer dairede soğutmanın aynı anda yapılamaması problemi Vestel Isı Geri Kazanımlı VRF iklimlendirme sistemleri ile son buluyor. Vestel diğer ürünlerde olduğu gibi iklimlendirme alanında da geniş ürün gamını değişen tüketici ihtiyaçlarına paralel olarak geliştirmekte. Eski konvansiyonel iklimlendirme sistemlerinde görülen ve kontrol edilemeyen sıcaklık dağılımı problemi çoğunlukla fiziki şartlarla ilgili şikâyetlerin başında yer alıyor. Vestel VRF iklimlendirme sistemleri ile daha hassas ve homojen sıcaklık dağılımları yapılabilirken isteğe bağlı olarak aynı mahal içerisindeki farklı alanlardaki sıcaklık ayarı değiştirilebilir.

Yeni Normal’ dönem sizin için nasıl ilerliyor? Sektördeki gelişmeler ve şirketinize olan etkilerine kısaca değinir misiniz?

Yeni Normal olarak adlandırılan döneme ülkece hızla adapte olduk. Sokağa gerekli olmadıkça çıkmadığımız ve kapalı ortamlarda kullanılan iklimlendirme sistemlerinin öneminin arttığı günlerde evlerde solunan havanın kalitesi de ön plana çıktı. Daha sağlıklı bir ortam için evlerde kullandığımız iklimlendirme cihazlarımızın filtrelerini temizlemeyi ihmal etmemeliyiz. Bu hatırlatmayı yapan akıllı ürünlerimiz önem kazandı. Örneğin Vestel kablolu kumanda iç ünitenin toplam çalışma süresini kaydeder ve toplam çalışma süresi önceden ayarlı değere ulaştığında, kumanda kullanıcılara iç ünitenin hava filtresini temizlemeleri gerektiğini hatırlatır. Ayrıca Vestel VRF iç ünite panelleri, filtre temizliği erişimi için kolayca çıkarılabilir. Filtrenin düzenli olarak temizlenmesi, iç mekan havasını sağlığınız için temiz ve taze tutar. Tüketicinin artan hijyen talebini karşılayabilecek ürünleri onların kullanımına sunarak hayatlarını kolaylaştırmaya devam ettik. Evlere güneş gibi doğan, doğadan ilham alarak geliştirdiğimiz ‘Gün Işığı Teknoloji’li ürünlerimizden de bahsetmek isterim.

Güneş ışığından beslenen temiz havanın doğal koruyucu olduğu bilim insanları tarafından kabul edilen bir gerçek. Güneş ışığı yaşamımızı beslerken, aynı zamanda temas ettiği noktalarda hava kalitesini artırarak bizi zararlı oluşumlara karşı koruyor. Vestel’in Güneş ışığından ilham alarak geliştirdiği Gün Işığı Teknolojisi de buzdolabı içindeki havayı temizliyor ve gıdaların temas ettiği hava kalitesini artırıyor. Bu sayede her türlü gıda daha uzun süre daha taze ve doğal bir şekilde korunuyor. Bu teknoloji bulaşık makinesinde ise yaydığı doğal ışık ile bulaşıklarda ekstra hijyen sağlıyor. Vestel Gün Işığı Inverter Klimalar, sahip olduğu ışın teknolojisi ile hijyen sağlıyor, çok kademeli filtreleme sistemiyle tertemiz bir ortam havası sunuyor. Gün ışığı teknolojisi hem iç ortamın hava kalitesini arttırıyor hem de iç ünite eşanjör yüzeyinin temiz kalmasını sağlıyor.

Salgının etkileri azalmaya başladığında sizce sektörde ne gibi fırsatlar meydana gelebilir? Bu noktada marka olarak ne gibi hazırlıklarınız mevcut?

Pandeminin sona erip hayatlarımızın eski haline dönmesi için aşı çalışmalarının olumlu netice vermesi gerek. Durum böyle olsa bile artık hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağını söyleyebiliriz. Salgın dönemi dijitalleşme sürecinin var olan gelişimine ivme kazandırarak online pazardaki hareketliliği artırdı. Biz de bu 3 aylık süreçte online kampanyaları çeşitlendirerek tüketici talep ve beklentilerini gidermeye odaklandık. Vestel olarak tüketiciyi merkeze koyan anlayışımızla ve bizi biz yapan en önemli özelliklerimizden esneklik ilkemiz ile değişen koşullar karşısında hızlı aksiyon alabiliyor ve tüketicimizin talep ve beklentilerine cevap verebiliyoruz. Hem Ar-ge ve tasarım hem de hizmet noktasında farklı senaryolara hazırlıklıyız.

Bu yıl içerisinde ne tür yenilikleriniz olacak?

Dünya bir dönüşüm içinde, dijital bir ekonomik devrim yaşıyor. Büyük şirketlerin de rekabette var olabilmeleri için bu dönüşüme hazırlıklı olmaları gerekiyor. Vestel sadece bir beyaz eşya ve TV üreticisi değil, bir teknoloji şirketi. Bugün teknoloji şirketleri hem değerlerini hem iş modellerini hem de faaliyet alanlarını değiştirerek başarıya ulaşıyor. Eskiden ürünü en hızlı çıkaran kazanıyordu ama işler artık değişti. Artık yarattığınız iş modeli önemli. Bu anlayış ile ürünlerimizi ve üretim süreçlerimizi dijitalleştirmenin/akıllandırmanın yanı sıra yeni iş modelleri de geliştirerek şirketimizin değerini artırmaya devam ediyoruz.

;